Ladataan...

Tuotteet  

Toimitusehdot

Toimitusehdot

Ennen tilaamista tutustuthan tilaus- ja toimitusehtoihimme. Tilatessasi verkkokaupastamme sitoudut noudattamaan näitä ehtoja sekä laissa säädettyjä etäkaupan ehtoja. Kaupankäynnissä noudatetaan kuluttajaviraston verkkokauppiaille antamia kaupankäyntiohjeita.

Alla olevat toimitusehdot ja hinnat ovat voimassa manner-Suomen lähetyksissä. Jos haluat tilata Ahvenanmaalle tai ulkomaille, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Sisältö

1. Yleistä

2. Toimitusaika

2.1 Tilapäisesti loppuneet tuotteet

3. Toimitustavat ja -maksut

3.1 Lähellä-paketti
3.2 Bussipaketti
3.3 Jakopaketti
3.4 Tilausvahvistus ja lähetyksen seuranta
3.5 Haku myymälästä
3.6 Noutotuotteet
3.7 Noutoaika Matkahuollosta

4. Maksutavat

4.1 Verkkopankki- ja korttimaksut
4.2 Collector-lasku ja osamaksu
4.3 Jousto-lasku ja osamaksu
4.4 Paytrail-tili
4.5 MobilePay
4.6 Käteismaksu noudon yhteydessä
4.7 Lasku yrityksille ja yhteisöille

5. Palautukset

5.1 Palautusohjeet

1. Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron (24% tai 10%). Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa tai tehdä hintamuutoksia, mikäli tilattu tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkintahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.

2. Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet lähetetään varastostamme pääsääntöisesti noin 1-3 arkipäivän kuluessa siitä, kun maksusuoritus on saapunut. Tilapäisesti loppuneiden tuotteiden arvioidut toimitusajat näet kyseisen tuotteen tuotekortin alaosasta lisätiedot-välilehdeltä.

Mikäli tilaus sisältää sekä varastossa olevia tuotteita että tilaustuotteita, lähetetään tilaus tällöin kokonaisuudessaan sitten, kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Jos haluat varastossa olevat tuotteet lähetettäväksi heti, ota yhteyttä asiakaspalveluumme (ilmoitathan samalla tilausnumerosi). Voimme lähettää heti saatavilla olevat tuotteet niin halutessasi. Huomaathan kuitenkin, että jälkitoimituksista perimme normaalin toimitusmaksun.

Annetut toimitusajat ovat arvioita. Mielikuvitusmaa Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy. 

2.1 Tilapäisesti loppuneet tuotteet

Useat tilapäisesti varastostamme loppuneet tuotteet ovat koko ajan tilattavissa verkkokaupassamme. Maksetut tilaustuotteet toimitetaan heti, kun saamme tuotetta varastoon. Tilapäisesti loppuneiden tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Arvioidun toimitusajan löydät tuotteen tuotekortin alaosassa olevalta lisätiedot-välilehdeltä. Voit myös tiedustella toimitusaikaa tarkemmin asiakaspalvelustamme.

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus osittain tai kokonaan, mikäli tuote on loppuunmyyty tai emme muusta vastaavasta, itsestämme riippumattomasta syystä, pysty tavaraa kohtuullisessa ajassa toimittamaan.

3. Toimitustavat ja -maksut

Toimitamme tilaukset Matkahuollon kautta. Toimituskulut Lähellä- ja bussipaketissa ovat 5,90 € ja jakopaketissa 13,90 €. Yli 80 euron tilaukset lähetämme ilmaiseksi Lähellä- tai bussipakettina. Toimitamme tilauksia vain manner-Suomeen.

Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti valitsemasi toimitustavan mukaisesti. Kassalla ennen tilauksen vahvistamista näet sinua lähimpänä olevat Matkahuollon toimipisteet, joista voit valita mieleisesi noutopaikan. Pidätämme kuitenkin oikeuden vaihtaa valittua toimitustapaa, mikäli tilanne niin vaatii, esim. jos tuotteeseen on verkkokaupassa merkitty inhimillisen virheen vuoksi väärä toimitustapa tai tilaus kokonaisuudessaan on mitoiltaan tai painoltaan suuri. Esimerkiksi mikäli lähetys ylittää Lähellä-paketille asetetut maksimimitat tai maksimipainon, se toimitetaan bussipakettina lähimpään Matkahuoltoon. 

Tilauskohtaisesti saatavilla olevat toimitustavat näytetään automaattisesti ostoskorissa ja myös hinnat lasketaan automaattisesti.

3.1 Lähellä-paketti

Voit noutaa lähetyksesi valitsemastasi Matkahuollon pakettipisteestä, joita ovat Matkahuolto Ab:n omat toimipisteet, Suomen Lähikauppa Oy:n myymälät eli Siwat ja Valintatalot, useat S- ja K-ketjujen myymälät ja useat R-kioskit. Kuljetusaika Lähellä-paketille on noin 1-3 arkipäivää.

Kaikki yli 50 euron tilaukset toimitetaan ilmaiseksi tällä toimitustavalla.

3.2 Bussipaketti

Tilauksesi on noudettavissa lähimmästä Matkahuollon toimipisteestä. Kuljetusaika bussipaketille on noin 1 arkipäivä. Kuljetusaika voi olla pidempi silloin, kun kuljetusreitti edellyttää bussinvaihtoa.

Kaikki yli 50 euron tilaukset toimitetaan ilmaiseksi tällä toimitustavalla.

3.3 Jakopaketti

Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti yhden arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. 

3.4 Tilausvahvistus ja lähetyksen seuranta

Onnistuneen tilauksen ja maksun jälkeen saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Mikäli et saanut tilausvahvistusta ja epäilet tilauksen onnistumista, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kun tilaus on käsitelty ja valmis lähetettäväksi, lähetämme sähköpostitse seurantatunnuksen, jolloin voit seurata paketin kulkua Matkahuollon verkkosivuilla.

3.5 Haku myymälästä

Tuotteiden nouto liikkeestä on aina ilmainen. Nouto onnistuu myymälän aukioloaikoina ja etukäteen sovittaessa myös muina aikoina. Noutotilauksen voit maksaa joko verkkokaupassa millä tahansa Paytrailin tarjoamalla maksutavalla tai myymälässä käteisellä sekä suomalaisella pankki- tai luottokortilla (Visa, Mastercard).

3.6 Noutotuotteet

Huomaathan, että jotkin myytävistä tuotteistamme (mm. turvaistuimista) ovat noutotuotteita eikä niitä lähetetä lainkaan millään kuljetustavalla, vaan ne on noudettava myymälästämme. Tällaisissa tuotteissa on asiasta huomautus tuotekortilla. Pääsääntöisesti voit kuitenkin maksaa myös noutotuotteet verkkokaupan kautta.

3.7 Paketin noutoaika Matkahuollosta

Huomioithan, että paketti tulee noutaa noutopisteestä Matkahuollon ilmoittamien noutoaikojen puitteissa. Noutoajat määräytyvät pakettityyppikohtaisesti (ks. lisää Matkahuollon Pakettipalvelut-sivulta). Matkahuolto ilmoittaa tekstiviestillä tai kirjeellä, kun lähetys on noudettavissa.

Paketin ilmaisen säilytysajan jälkeisistä mahdollisista säilytysmaksuista vastaa lähetyksen vastaanottaja, mikäli lähetystä ei noudeta ajoissa. Mikäli lähetys ehtii palautua Mielikuvitusmaalle Oy:lle ja tilaus on lähetettävä uudelleen, veloitamme uuden toimitusmaksun.

4. Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassamme voit maksaa kaikilla suomalaisilla verkkopankkimaksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Voit myös maksaa seuraavilla korteilla: Visalla, Mastercardilla ja American Expressillä.

Laskulla maksaminen on kuluttaja-asiakkaalle mahdollista Collectorin sekä Jouston kautta. Tutustuthan Collectorin / Jouston palvelukuvaukseen ja ehtoihin laskulla maksaessasi (ks. tarkemmat tiedot alempaa kohdista 4.2 / 4.3). Jos olet ostamassa yrityksen tai yhteisön puitteissa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Lisäksi maksaminen on mahdollista Paytrail-tilin kautta tai MobilePaylla (ks. tarkemmat tiedot alempaa kohdasta 4.4 / 4.5).

Noutotuotteet voit maksaa myymälässä käteisellä, suomalaisilla pankkikorteilla ja Visa- sekä Mastercard-luottokorteilla.

4.1 Verkkopankki- ja korttimaksut

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

4.2 Collector-lasku ja osamaksu

Palvelukuvaus

Collector Bank AB tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta tekemäsi ostokset. Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Collector Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka. Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.

Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun postitse ostotapahtumasta seuraavan kuukauden aikana ja lasku erääntyy maksettavaksi vasta kyseisen kuukauden viimeinen päivä. Laskuun lisätään laskutusmaksu 2,95 euroa mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.

Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen. Jotta voit maksaa laskun osamaksuerissä, sinun tulee maksaa laskussa mainittu vähimmäissumma tai sitä suurempi osuus kokonaissummasta sekä lähettää Collector Bankille allekirjoitettu luottosopimus laskun eräpäivään mennessä.

Voit lähettää luottosopimuksen joko kirjepostina (Box 11 914, 404 39 Göteborg, Ruotsi) tai skannattuna sähköpostitse (contactcenter@collectorbank.fi). Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakimuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla Collector Bankin Omat Sivut -portaalissa (https://oma.collector.fi).

Mikäli solmit tililuottoa koskevan sopimuksen ja suoritat saatavan osamaksuerissä, osamaksun laskut lähetetään sinulle kuukausittain ja eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä. Jokaiseen laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 euroa kuukaudessa sekä 1,6 % kuukausikorko, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Sekä laskun että osamaksun osalta myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu kutakin maksumuistutusta kohden sekä kuukausikorko 1,6 % viivästyneeltä ajalta.

Voit peruuttaa tililuottosopimuksen 14 päivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä. Ilmoitus tililuottosopimuksen peruuttamisesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi tai puhelimitse numeroon 09 3158 9947. Käyttäessäsi peruutusoikeutta sinun tulee maksaa 30 päivän sisällä takaisin koko luottomäärä sekä takaisinmaksupäivään saakka kertynyt luottokorko.

Kaikki 20 vuotta täyttäneet Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt voivat hakea luottoa Collector Lasku/Osamaksu -maksutavalla. Collector Bank tarkastaa luotonhakijan luottotiedot ennen luoton myöntämistä.

Luoton myöntäjä on Collector Bank AB (ruotsalainen y-tunnus 556597-0513 ja osoite Box 11914, 404 39 Göteborg, Ruotsi). Yleisen palvelukuvauksen Collector Bankin laskulla maksamisesta löydät seuraavasta linkistä: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Luottoesimerkki, osamaksu: 1 000 euron luottomäärä ja 12 kuukauden luottoaika

Tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, osamaksun nimellinen vuosikorko 19,2 %, kuukausierän vähimmäissuuruus 85 € - 99 €, kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko 21 %, luoton kustannukset 104 € ja luottohinta 1104 €.

Sopimusehdot

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät seuraavasta linkistä: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät seuraavasta linkistä: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

4.3 Jousto-lasku ja -osamaksu

Tiedot palveluntarjoajasta

DFC Nordic Oy
Yliopistonkatu 29 b A
20100 TURKU
Y-tunnus 1998514-5
Päätoimiala: Muu luotonanto 1

Luoton myöntäminen ja käyttö
Jousto luotto on hyödykesidonnainen kertaluotto. Luoton myöntää DFC Nordic Oy (jäljempänä luotonantaja). Luotto voidaan hakemuksesta myöntää henkilölle, joka on iältään 20–75-vuotias, asuu vakituisesti Suomessa ja jolla ei ole maksuhäiriömerkintöjä. Luotonantaja ilmoittaa hakemuksen perusteella tehtävästä päätöksestä hakijalle sähköisesti. Luotonantajan hyväksymä luottohakemus yhdessä sopimusehtojen kanssa muodostaa kuluttajaluottosopimuksen hakijan (jäljempänä luotonsaaja) ja luotonantajan välille.

Luotonantaja käyttää luottoa myöntäessään ja valvoessaan hakijan henkilöluottotietoja. Luottotiedot hankitaan Suomen Asiakastieto Oy:n ja/tai Bisnode Finland Oy:n luottotietorekisteristä. Luotonsaaja hyväksyy, että luotonantaja voi selvittää luotonsaajan luottokelpoisuuden Instantor AB:n tarjoaman palvelun avulla. Luotonsaaja kirjautuu luottohakemusta tehdessään Instantor AB:n palveluun noudattaen Instantor AB:n sopimusehtoja. Luotonsaaja antaa suostumuksensa siihen, että luotonantaja käyttää luoton myöntämisessä hyväksi Instantor AB:lta saatua luottotietoarviota.

Luotonsaaja antaa luotonantajalle oikeuden kerätä ja käsitellä muilta luotonantajilta saatavia tietoja luotonsaajan aikaisemmista luotoista luottohakemuksen käsittelyä varten. Luotonsaaja antaa suostumuksen sille, että luotonantaja luovuttaa näitä luotonsaajaa koskevaa tietoja luotosta muille luotonantajille.

Luotonantaja ei ole velvollinen perustelemaan tekemiään luottopäätöksiä luoton hakijalle/hakijoille.

Myönnettävän luoton määrä on luotonhakijan valinnan mukaisesti Jousto Laskulla enintään 1000 euroa ja Jousto Osamaksulla enintään 2000 euroa, se on aina yhtä suuri kuin oston kokonaishinta. Luotonantaja perii luotonsaajalta laskutusmaksun. Luottojen laina-aika on vähintään 14 päivää ja enintään 12 kuukautta. Luotonantaja maksaa ostoa vastaavan luoton määrän verkkokauppiaan tilille.

Luoton takaisinmaksu
Luotonsaaja maksaa luoton takaisin luotonantajalle kuukausittain tasaeräisissä maksuerissä tai luotonantajan ja luotonsaajan sopimana eräpäivänä. Jos eräpäivä ei ole pankkipäivä, maksu voi tapahtua ensimmäisenä pankkipäivänä eräpäivän jälkeen. Maksuerä muodostuu laskutusmaksusta, korosta ja maksamatta olevan pääoman lyhennyksestä ja mahdollisista lisäpalveluiden velvoituksista. Maksuerän euromäärä ilmenee Luotonantajan ja Luotonsaajan solmimasta kuluttajaluottosopimuksesta. Hakija ilmoittaa hakemuksessa toivomansa lyhennysaikataulun, joka luotonantajalla on oikeus hyväksyä, hylätä tai ehdottaa muuta aikataulua.

Luoton korko
Jousto Laskussa ei ole erillistä vuosikorkoa. Jousto Osamaksussa Luotonsaajan koronmaksuvelvollisuus alkaa siitä päivästä, kun tilaus kirjautuu verkkokauppaan ja verkkokauppias hyväksyy tilauksen. Luoton kulloinkin maksamattomalle pääomalle peritään vuotuista korkoa kuluttajaluottosopimuksen mukaan. Korko muodostuu luottoa hakiessa sovitusta kiinteästä korosta. Lainan todellinen vuosikoroko lasketaan kuluttajansuojalain mukaisesti. Esimerkkejä luoton todellisesta vuosikorosta:

Luoton määrä 500 euroa, 12 takaisinmaksuerää, todellinen vuosikorko 61,78 %
Luoton määrä 1000 euroa, 12 takaisinmaksuerää, todellinen vuosikorko 47,31 %
Luoton määrä 1500 euroa, 12 takaisinmaksuerää, todellinen vuosikorko 42,68 %

Luotosta perittävät maksut
Monieräisistä luotoista perittävä laskutuspalkkio on yksilöity kuluttajaluottosopimuksessa.

Luotonantaja veloittaa maksuohjelman muuttamisesta käsittelykustannuksen 10 euroa, mikäli maksuohjelman muutoksella muutetaan ainoastaan yksittäisen maksuerän eräpäivää. Mikäli luoton maksuohjelmaa muutetaan muutoin, veloittaa luotonantaja muutoksesta 40 euroa.

Luotonsaajan on korvattava luotonantajalle kustannukset ja palkkiot, jotka aiheutuvat luoton, sen korkojen ja luoton hoitoon liittyvien maksujen ja palkkioiden perimisestä.

Pankkipäivä
Tämän sopimuksen mukaisia pankkipäiviä ovat viikonpäivät maanantaista perjantaihin pois lukien suomalaiset juhlapyhät, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä sekä joulu- ja juhannusaatto ja päivä, jota muutoin ei ole pidettävä pankkipäivänä.

Luotonsaajan oikeus maksaa luotto ennenaikaisesti takaisin
Luotonsaajalla on oikeus maksaa ilman ennenaikaisesta takaisinmaksusta aiheutuvia kuluja sopimuksen mukaista kuukausierää suurempi kuukausierä tai koko luotto. Sopimuksen mukaisen kuukausierän ylittävä osa lyhentää luotonsaajan velkapääomaa, eikä se vapauta tulevien kuukausierien suorittamisesta.

Jos luotonsaaja maksaa luoton kokonaan tai osittain ennenaikaisesti takaisin, on jäljellä olevasta luotonantajan saatavasta vähennettävä se osa luottokustannuksista, joka kohdistuu käyttämättä jäävään luottoaikaan. Luotonantaja saa kuitenkin periä kokonaisuudessaan luottosopimuksessa yksilöidyt, luoton perustamiseen liittyvistä toimista aiheutuneet todelliset kustannukset.

Luoton erityiset erääntymisperusteet

Maksun laiminlyönti

Mikäli luotonantajan saatava luotonsaajalta on viivästynyt vähintään kuukauden ja on edelleen suorittamatta ja jos viivästynyt määrä on vähintään 10 % tai jos siihen sisältyy useampi kuin yksi maksuerä, vähintään 5 % luoton alkuperäisestä määrästä tai käsittää luotonantajan koko jäännössaatavan, luotonantajalla on oikeus eräännyttää koko jäljellä oleva luotto korkoineen ja muine maksuineen luotonsaajan maksettavaksi neljän (4) viikon tai, jos luotonsaajalle on aiemmin huomautettu luoton takaisinmaksun viivästyksestä, kahden (2) viikon kuluttua siitä, kun erääntymisilmoitus on lähetetty luotonsaajalle, jos viivästynyt määrä on tällöin vielä maksamatta.

Luottoa ei kuitenkaan eräännytetä jos maksun viivästyminen johtuu kuluttajan sairaudesta, työttömyydestä tai muusta siihen verrattavasta luotonsaajasta riippumattomasta seikasta, paitsi milloin tämä viivästyksen kesto ja muut olosuhteet huomioon ottaen olisi luotonantajalle ilmeisen kohtuutonta. Suoritusesteestä on ilmoitettava luotonantajalle viivytyksettä.

Viivästyskorko
Jos maksueriä ei makseta viimeistään eräpäivänä, luotonsaaja on velvollinen maksamaan viivästyneelle määrälle vuotuista viivästyskorkoa korkolain 4 §:n mukaisesti eräpäivästä maksupäivään

Lue Jouston lainaehdot kokonaan osoitteessa https://www.jousto.com/lainaehdot

4.4 Paytrail-tili

Paytrail-tili on turvallinen ja vaivaton maksutapa. Sinun ei tarvitse syöttää korttitietojasi tai käyttää verkkopankkitunnuksiasi jokaisen ostoksen yhteydessä, kun käytät Paytrail-tiliä. 

Voit luoda tilin maksusivulla ostoksen yhteydessä. Maksusivulla on myös tilille kirjautumiseen tarkoitettu osio. Tilin käyttäjän tulee olla vähintään 18-vuotias. Toistaiseksi palvelu toimii vain suomalaisille asiakkaille.

Tilille syötetään maksukorttiin liittyvät tiedot (debit tai credit), jottei niitä tarvitse syöttää jokaista ostosta varten erikseen. Myös pankkitunnuksilla tunnistautuminen tehdään vain kerran tilin luonnin yhteydessä. Varsinaisessa ostotilanteessa riittää sama sähköpostiosoite ja salasana. Vaihtoehtoisesti salasanan sijaan voit saada kertakäyttöisen PIN-koodin puhelimeesi.

Tilin luontia varten tarvitaan seuraavat tiedot:

  • nimi
  • sähköpostiosoite (toimii Paytrail-tilin käyttäjätunnuksena)
  • puhelinnumero
  • osoite
  • maksukortin tiedot (credit/debit)
  • salasana

Sinun tulee tunnistautua pankkitunnuksillaan tilin luonnin yhteydessä. 

Voit hallinnoida käyttäjätietojasi paytrail.comissa. Saat sähköpostitse maksuvahvistusviestin jokaisesta ostosta. Voit halutessasi sulkea Paytrail-tilisi kirjautumalle paytrail.comin asetuksista. Suljetun tilin voi aktivoida uudelleen käyttöön Paytrail.comista.

Tarvittaessa kysy lisää Paytrailin asiakaspalvelusta:

Puh. 0600 41005 (ark. klo 8-16 UTC +2/3)
asiakaspalvelu@paytrail.com

4.5 MobilePay

MobilePay by Danske Bank on mobiililaitteisiin ladattava Danske Bank Oyj:n maksuväline (jäljempänä MobilePay-sovellus) sähköistä rahansiirtoa varten. Se on helppo, luotettava, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa. 

Mobiililaitteelle ladattavalla MobilePay-sovelluksella voi tehdä euromääräisiä rahasiirtoja toiselle MobilePay-palvelua käyttävälle sekä maksaa ostoksia verkkokaupoissa. Sovellus veloittaa elektronisella rahansiirrolla maksajan maksukortilta summan ja siirtää sen vastaanottajalle.

Tehdäksesi verkkokauppaostoksia sinun on ensin aktivoitava MobilePay Online -toiminnallisuus (sovelluksen kohdassa Asetukset). Kun maksat verkkokaupassa MobilePaylla, voit valita miltä rekisteröimältäsi kortilta maksu suoritetaan. Korttinumeron avulla maksu varmennetaan ja veloitetaan. 

MobilePay välittää ainoastaan maksukortin tiedot kauppiaalle. Poiketen muista MobilePay-maksutavoista, MobilePay ei toimi verkkokauppamaksamisessa maksun välittäjänä. Kun teet verkko-ostoksia maksukortillasi käyttäen MobilePayta, hyväksyt samalla että Danske Bank voi välittää rekisteröimäsi maksukortin tiedot verkkokauppiaan palveluun. Voit nähdä tiedot MobilePaylla tehdyistä verkkokauppaostoista sovelluksen kohdassa ”Tapahtumat” sekä maksukorttisi tiliotteella, virallisen kuitin ostoksestasi saat kuitenkin verkkokauppiaalta. Mikäli havaitset sovelluksessasi tapahtuman, jota et tunnista, ota viipymättä yhteys Danske Bankiin.

Tutustu huolella MobilePay-sovelluksen sopimusehtoihin (linkki alempana). MobilePayn ehtojen kohdassa 15 mainitut MobilePay-sovelluksen käyttörajat eivät päde, kun käytät MobilePay-sovellusta maksamiseen verkkokaupassa. Sen sijaan maksukortinmyöntäjä tai verkkokauppa voi asettaa rajoituksia. Kun teet verkko-ostoksia maksukortillasi käyttäen MobilePayta, noudatat ensisijaisesti maksukorttisi ehtoja. Myös MobilePay –ehtoja noudatetaan soveltuvin osin. Mikäli sinulla on kysyttävää maksukortin käyttöön tai ehtoihin liittyen, tulee sinun olla yhteydessä maksukortinmyöntäjään.

Sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt eli täysi-ikäinen ja täysivaltainen. MobilePay-sovellusta koskeva sopimus voidaan solmia myös 15 -17 – vuotiaan henkilön kanssa, mutta tällöin MobilePay-sovellusta voidaan käyttää ainoastaan sellaisten varojen siirtoon, jotka on omalla työllä ansaittu. Rekisteröitymistä varten sinun tulee ladata MobilePay-sovellus mobiililaitteeseesi App Store-, Google Play- tai Windows Store -myymälästä.

Pankki ei tällä hetkellä peri käyttömaksua MobilePay-sovelluksen käytöstä. Olet kuitenkin velvollinen maksamaan teleoperaattorille mobiililaitteen käytöstä aiheutuvat maksut. Lisäksi MobilePay-sovellukseen liitetyn maksukortin myöntäjä saattaa periä maksun kortin käytöstä. Pankilla on oikeus ryhtyä perimään käyttömaksua MobilePay-sovelluksen käytöstä ja muuttaa ehtoja sopimusehtojen puitteissa.

Lisätietoja alla olevista linkeistä: 

http://mobilepay.fi/PDF/MobilePay_sovelluksen_sopimusehdot.pdf
https://mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Danske Bank Oyj:tä koskevat tiedot
• Danske Bank Oyj
• Y-tunnus 1730744-7
• Pääkonttorin käyntiosoite: Hiililaiturinkuja 2, 00180 Helsinki
• Puhelinvaihde 010 546 0000
• Sähköpostiosoite: danskebank@danskebank.fi
• Asiakaspalvelu: asiakastuki@danskebank.fi

4.6 Käteismaksu noudon yhteydessä

Käteismaksu on mahdollista vain noutotilauksille. Myymälässämme voit maksaa käteisen lisäksi myös suomalaisilla pankkikorteilla sekä Visa- ja Mastercard-luottokorteilla.

4.7 Lasku yrityksille ja yhteisöille

Mikäli haluat tilata meiltä yrityksenä, rekisteröitynä yhdistyksenä tai julkishallinnollisena tahona, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

5. Palautukset

Verkkokaupan ostoksilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Tuotteiden palauttaminen on maksutonta ohjeitamme noudattamalla. Emme kuitenkaan korvaa jälkikäteen asiakkaan itse maksamia palautuslähetyksen kuluja.

Palautettujen tuotteiden pitää olla avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Palautamme rahat, mikäli et halua vaihtaa tuotetta / tuotteita.

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana tai siinä on esim. valmistusvirhe, toimitamme veloituksetta uuden tai palautamme rahat, mikäli emme voi toimittaa uutta vastaavanlaista tuotetta. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle. Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

5.1 Palautusohjeet

Tuotteiden palauttaminen on maksutonta ohjeitamme noudattamalla. Emme kuitenkaan korvaa jälkikäteen asiakkaan itse maksamia palautuslähetyksen kuluja. Varmistathan ennen tuotteiden palautusta, että tuotteet ovat avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. 

  1. Palauta tuote, mikäli mahdollista, samassa paketissa tai rahtipussissa, missä se on tullut. Muutoin pehmusta ja suojaa tuote kuljetusta varten yhtä hyvin kuin se oli toimitettu
  2. Toimita palautettava lähetys siihen Matkahuollon noutopisteeseen, johon lähetys alun perin on toimitettu ja kirjoita lähetykseen palautusosoitteeksi Mielikuvitusmaa Oy, Virastokatu 1, 32700 Huittinen. Ilmoita palautuksen yhteydessä palautustunnuksemme 9528473
  3. Kerro pakettia palauttaessasi virkailijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja että vastaanottaja (Mielikuvitusmaa Oy) maksaa lähetyksen kulut
  4. Muista pyytää palautuksesta kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksessa hyvittää palautusta. 
  5. Huolehdithan, että jätät palautuslähetyksen noutopisteeseen viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta
  6. Liitäthän tilauksen mukaan seuraavat tiedot, näin nopeutat palautuksen käsittelyä:
    • yhteystietosi: nimi, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite
    • tilinumerosi palautusta varten tai tieto, jos haluat vaihtaa tuotteen uuteen
    • tilausnumero, jonka löydät sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta
    • palautuksen syy (vapaaehtoinen tieto). Palautuksen syytä ei tarvitse kertoa, jos et halua Haluaisimme kuitenkin kehittää toimintaamme ja kuulisimme mielellämme, minkä vuoksi palautus tehdään. Näin voimme palvella asiakkaitamme jatkossa paremmin.
  7. Kun palautus on saapunut meille, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja otamme palautuksen käsittelyyn

5.2 Kuljetuksessa vaurioitunut tai viallinen tuote

Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksessa tai siinä on selvä virhe, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman nopeasti. Pyydämme lähettämään viallisen / vaurioituneen tuotteen asiakaspalautuksena takaisin meille, jonka jälkeen lähetämme uuden tuotteen veloituksetta tilalle. Jos emme voi toimittaa vastaavanlaista korvaavaa tuotetta tilalle (tuote on esim. loppuunmyyty), hyvitämme ostoksesi sinulle muutoin haluamallasi tavalla (rahojen palautus tai vaihto toiseen tuotteeseen).

Tarvitsemme seuraavat tiedot asian käsittelemiseksi:

  • omat tiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite
  • tilausnumero, jonka löydät sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta
  • kuva vauriosta/viasta sekä sanallinen kuvaus virheestä
  • viallisen / vaurioituneen tuotteen palautus

5.3 Rahojen palauttaminen

Ilmoitathan palautuksen yhteydessä IBAN-tilinumerosi - tarkistathan numeron oikeellisuuden huolella. Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote, palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen ilmoittamallesi pankkitilille.

Luottokorttimaksussa palautamme hyvitettävän summan takaisin maksussa käytetylle maksukortille.

Maksusuoritus palautetaan mahdollisimman pian palautuslähetysken saapumisesti, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautuslähetyksen saapumisesta.